اين کارشناس تصريحکرد: در کشورهاي پيشرفته جهان، معمولا بهترين خودروها را به عنوان تاکسي در نظر ميگيرند اما متاسفانه در ايران خودروي پرايد به اين منظور اختصاص يافته که اين خودرو به دليل ناامني و مشکلات فني بسيار وضعيت نامناسبي را براي رانندگان تاکسيها و به ويژه رانندگان خانم به وجود آورده است.
«سهرابپور» با اشاره به قوانين نامناسب تعيين شده توسط مديران شهري براي اين ناوگان خاطرنشانکرد: هم اکنون بسياري از تاکسيهاي بانوان به صورت خالي و بدون مسافر در شهر گردش ميکنند چرا که در فرهنگ ايراني معمولا بانوان در ساعات خاصي از شبانهروز به وسيله مردي از جمله همسر، پدر يا برادر همراهي ميشوند و اين تاکسيها هم به دليل وجود مقررات از سوارکردن بانوان به همراه اين مسافران مذکر خودداري ميکنند.
او اضافهکرد: با وجود اين مقررات، رانندگان تاکسيهاي بانوان سرويسهاي بسياري را از دست ميدهند و از نظر مالي به مشکل برمي خورند. اين وضعيت در حالي در کشور ما اتفاق ميافتد که در کشورهاي ديگر تاکسيهاي ويژه خدمترساني به خانوادهها وجود دارد.
اين کارشناس در ادامه اظهارداشت: متاسفانه اساسنامه ناقص اين شرکتها به بانوان تاکسيدار اجازه سوارکردن خانمهاي مسافر به صورت گردشي را هم نميدهد. در چنين صورتي راننده ميبايستي ساعتها در خيابان به اميد پيداکردن يک مسافر دربستي خانم بچرخد و سوخت مصرف کند که اين امر اصلا به صرفه نيست.
«سهرابپور» همچنين با اشاره به شارژ اخذ شده از اين رانندگان از سوي شرکت تاکسي بانوان افزود: در حال حاضر و با اين وضعيت اقتصادي، رانندگان تاکسي بانوان علاوه بر پرداخت اقساط اين خودروهاي فرسوده ناچار به پرداخت شارژي ماهانه به اين شرکت هم هستند که اين امر باعث ميشود اوضاع براي اين رانندگان که معمولا هم سرپرست خانوار خود هستند نامطلوب باشد.
/118
انتهای پیام/